الخميس، 14 أكتوبر 2010

اميركا؛وسيكون لدينا من أي وقت مضى قطارات عالية السرعة؟ Will We Ever Have High-Speed Trains?


High-speed rail systems have long flourished in Japan and Europe, and now in China, 42 new high-speed lines with trains that travel at more than 210 miles per hour will open by 2012. In the United States, trains that go faster than 100 miles per hour are mostly a pie-in-the-sky dream.
President Obama included $8 billion for high-speed rail projects in the stimulus bill. But Republican gubernatorial candidates say they will block Obama's initiative and are refusing to take the money. Still, the dream goes on. Amtrak recently issued a $117 billion proposal to build a system in the Northeast corridor, with trains that could travel between Philadelphia and New York in 38 minutes. There is no financing plan.
Will high-speed rail ever happen in the U.S.? Is it a matter setting priorities, or would these systems make little economic sense even if the political will exists?



ترجمة من الإنجليزية إلى العربية

ازدهرت طويلة نظم السكك الحديدية عالية السرعة في اليابان وأوروبا ، والآن في الصين ، 42 جديدة عالية السرعة مع خطوط القطارات التي تسافر في أكثر من 210 ميلا في الساعة ستفتح بحلول عام 2012. في الولايات المتحدة ، والقطارات التي تسير بسرعة أكبر من 100 ميل في الساعة هي في معظمها فطيرة في داخل السماء حلم.وشملت الرئيس أوباما 8 مليارات دولار لمشاريع السكك الحديدية عالية السرعة في مشروع قانون التحفيز. لكن المرشحين لمنصب الحاكم الجمهوري يقولون انهم سوف كتلة مبادرة أوباما ويرفضون أخذ المال. ومع ذلك ، فإن حلم تطول. شركة امتراك صدر مؤخرا اقتراحا 117 مليار دولار لبناء نظام في الممر الشمالي الشرقي ، مع القطارات التي يمكن السفر بين فيلادلفيا ونيويورك في 38 دقيقة. لا توجد خطة التمويل.سوف قطار فائق السرعة يحدث من أي وقت مضى في الولايات المتحدة؟ هل هي مسألة تحديد الأولويات ، أو أن هذه النظم الاقتصادية معنى قليلا حتى لو وجدت الإرادة السياسية؟

ليست هناك تعليقات: