الاثنين، 27 سبتمبر 2010

Obama: Money without reform won’t fix school system الرئيس أوباما:المال وحده ليس هو علاج لنظام أميركا

Money alone isn't the cure for America's ailing school system, President Obama says.
Speaking to TODAY's Matt Lauer in the Green Room of the White House for nearly 30 minutes, Obama said that additional funding tied to significant reforms — including a longer school year and lifting teaching as a profession — is a much-needed fix.
"We can't spend our way out of it. I think that when you look at the statistics, the fact is that our per-pupil spending has gone up during the last couple of decades even as results have gone down," explained Obama, invited to appear by NBC as the network launched its weeklong " Education Nation" initiative.
"Obviously, in some schools money plays a big factor ... ," Obama said, pointing out that schools in the poorest areas often don't have up-to-date textbooks. "On the other hand, money without reform will not fix the problem." 
Obama said his administration's "reform agenda" includes increasing standards, finding and encouraging the best teachers, decreasing bureaucracy and deploying financial resources effectively. Teachers who fail to live up to expectations need to be given a chance to improve, he said, while those who do not should move on. 
المال وحده ليس هو علاج لنظام أميركا المدرسة المريضة ، يقول الرئيس أوباما.

يتحدث الى مات لاور اليوم في القاعة الخضراء في البيت الابيض منذ ما يقرب من 30 دقيقة ، وقال أوباما إن التمويل الإضافي مرتبطة إصلاحات كبيرة -- بما في ذلك في السنة تعد المدرسة والتدريس رفع كمهنة -- هو الإصلاح التي تشتد الحاجة إليها.
"لا يمكننا ان نستغل مواردنا في الخروج منه ، وأعتقد أنه عند النظر إلى الإحصاءات ، والحقيقة هي أن لدينا لكل تلميذ الانفاق ارتفع خلال العقدين الماضيين حتى النتائج انخفضت" ، وأوضح أوباما ودعت لتظهر من قبل شبكة ان بي سي وأطلقت تستمر اسبوعا "التعليم الأمة" المبادرة.
"من الواضح ، في بعض المدارس المال يلعب عاملا كبيرا..." ، وقال أوباما ، مشيرا إلى أن المدارس في المناطق الأكثر فقرا في كثير من الأحيان لم يكن لديك ما يصل إلى تاريخ الكتب المدرسية. "ومن ناحية أخرى ، سوف المال من دون الإصلاح لا يحل المشكلة."
وقال أوباما "خطة الإصلاح" ادارته يشمل زيادة المعايير ، وإيجاد وتشجيع أفضل المعلمين ، وتقليل البيروقراطية وتوزيع الموارد المالية بشكل فعال. المدرسين الذين لا ترقى إلى مستوى التوقعات يجب أن تعطى فرصة لتحسين وقال ، في حين أن أولئك الذين لا ينبغي على هذه الخطوة.

ليست هناك تعليقات: